ID: 49240
Omschrijving
De triomftocht van de brienenoord.
Door H. Crucq.
Uitgever Van Wijnen, 1989.
Hardcover, 96 pagina\'s.
626 gram.
Het boek is in nieuwstaat.
Zie ook andere advertenties van Drienerwolde shop.
817r
Recensie.
Spectaculair, dat is een van de betitelingen die toepasselijk zijn voor het \'reisverslag\' van deze brug. Na de context te hebben beschreven die de bouw noodzakelijk maakte is in enthousiaste bewoordingen de verbreding van de Brienenoordbrug geschetst. De brug is gigantisch, men moet er dan ook voortdurend de tijd voor nemen om tot een goed besef te komen van de genoemde afmetingen en gewichten. Indien men dat gedaan heeft, wordt het reisverslag op zichzelf des te spannender. Dit verslag wordt weergegeven inclusief alle overleg en maatregelen die nodig waren. Een transport van vijfduizend ton staal met een hoogte van ca. 65 meter en een lengte van 300 meter over een getijde rivier is geen sinecure. Hoe alle zaken een rol hebben gespeeld inclusief de weersverwachting en de waterstanden, maken het zeer het lezen waard. Tevens wordt aan de technische aspecten van de bouw aandacht besteed, zodat het een afgerond verhaal is. Het is voor iedereen leesbaar en boeiend, met name door de vele foto\'s in kleur en in zwart-wit van bouw en transport.
Door H. Crucq.
Uitgever Van Wijnen, 1989.
Hardcover, 96 pagina\'s.
626 gram.
Het boek is in nieuwstaat.
Zie ook andere advertenties van Drienerwolde shop.
817r
Recensie.
Spectaculair, dat is een van de betitelingen die toepasselijk zijn voor het \'reisverslag\' van deze brug. Na de context te hebben beschreven die de bouw noodzakelijk maakte is in enthousiaste bewoordingen de verbreding van de Brienenoordbrug geschetst. De brug is gigantisch, men moet er dan ook voortdurend de tijd voor nemen om tot een goed besef te komen van de genoemde afmetingen en gewichten. Indien men dat gedaan heeft, wordt het reisverslag op zichzelf des te spannender. Dit verslag wordt weergegeven inclusief alle overleg en maatregelen die nodig waren. Een transport van vijfduizend ton staal met een hoogte van ca. 65 meter en een lengte van 300 meter over een getijde rivier is geen sinecure. Hoe alle zaken een rol hebben gespeeld inclusief de weersverwachting en de waterstanden, maken het zeer het lezen waard. Tevens wordt aan de technische aspecten van de bouw aandacht besteed, zodat het een afgerond verhaal is. Het is voor iedereen leesbaar en boeiend, met name door de vele foto\'s in kleur en in zwart-wit van bouw en transport.